0.00
Skrzynki mailowe to najsłabsze ogniwo w bezpieczeństwie firm. Według nowego raportu F-Secure1 ponad jedna trzecia cyberataków na przedsiębiorstwa dotyczy poczty elektronicznej - w postaci phishingu (16% ogółu cyberzagrożeń), jak również złośliwego oprogramowania przesyłanego w załącznikach maili (18%). Najczęstszym pojedynczym źródłem ataków (21% przypadków) było wykorzystanie przez hakerów luk w zabezpieczeniach sprzętu i oprogramowania w firmowej sieci.
09-03-2018 WięcejDwie trzecie firm w Polsce uważa, że ma lepsze cyberzabezpieczenia niż ich konkurencja
43% osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo IT w działających w Polsce firmach jest przekonanych o wysokim poziomie swoich rozwiązań ochronnych - wynika z badania przeprowadzonego przez Fortinet. Pomimo tego w ciągu ostatnich dwóch lat naruszeń bezpieczeństwa doświadczyło aż 95% przedsiębiorstw w Polsce.
68% respondentów jest zdania, że zabezpieczenia w ich firmach są lepsze niż w innych przedsiębiorstwach działających w tej samej branży. Jedynie 6% badanych przyznaje, że ich zabezpieczenia pozostają w tyle za konkurencją. Uczestnicy badania odpowiedzieli także, jakie były dla nich kluczowe inwestycje w bezpieczeństwo w 2017 roku. Najwięcej, bo 30% wskazało na wprowadzenie nowych rozwiązań i usług bezpieczeństwa. Dla 16% badanych było to natomiast wdrożenie zasad i procesów bezpieczeństwa, dla 8% - aktualizacja dotychczasowych rozwiązań. Tylko 5% badanych wymieniło szkolenia pracowników.
Świadomość pracowników to podstawa bezpieczeństwa
Respondenci wskazali, że 37% przypadków naruszenia bezpieczeństwa w ciągu ostatnich dwóch lat było efektem socjotechniki, ataków ransomware oraz phishingu. W związku z tym, w 2018 roku 65% firm planuje wdrożenie programów edukacyjnych dla pracowników z zakresu bezpieczeństwa informatycznego. - Ten wynik odzwierciedla rosnącą świadomość faktu, że znaczna część naruszeń spowodowana jest nieostrożnością, niewiedzą bądź ignorancją pracowników - komentuje Jolanta Malak, regionalna dyrektor Fortinet na Polskę, Białoruś i Ukrainę.
Warto podkreślić, że 45% respondentów zapytanych o to, co inaczej zrobiłoby w swojej dotychczasowej karierze zawodowej, odpowiedziało, że zainwestowałoby więcej w szkolenia podnoszące świadomość bezpieczeństwa wśród pracowników.
Kolejnym ważnym zadaniem dla decydentów IT jest ochrona dostępu do sieci. Tylko 35% z nich twierdzi, że ma pełną widoczność i kontrolę nad wszystkimi podłączonymi do niej urządzeniami. Natomiast 45% badanych uważa, że ma kontrolę nad wszystkimi pracownikami użytkującymi sieć.
Ten brak pewności co do pełnej kontroli sieci pokazuje, że jest to obszar, który powinien być potraktowany priorytetowo przez zarząd. Jednak tylko 15% firm planuje wdrożenie w 2018 roku tak podstawowego środka bezpieczeństwa jak segmentacja sieci. Bez tego złośliwe oprogramowanie raz do niej wprowadzone, będzie mogło z łatwością się tam rozprzestrzeniać.
Kto według zarządu ponosi odpowiedzialność za naruszenia bezpieczeństwa?
Co ciekawe, w 58% przypadków naruszenia bezpieczeństwa zarząd w pierwszej kolejności obwiniał dział IT - albo konkretną osobę (12%), albo cały zespół (46%). Pracownicy spoza działu IT byli obwiniani za 23% przypadków naruszeń.
Tymczasem ciągle wzrasta popularność IoT oraz BYOD (Bring Your Own Device), a coraz powszechniejsze wykorzystanie aplikacji chmurowych oraz zjawisko shadow IT sprawiają, że dział IT nie może być wyłącznie odpowiedzialny za bezpieczeństwo. W coraz większym stopniu za ten obszar odpowiadają także pozostali pracownicy firmy.
Metodologia badania
Badanie Fortinet Global Enterprise Security Survey 2017 zostało przeprowadzone na zlecenie Fortinet przez niezależną firmę badawczą Loudhouse w celu przeanalizowania postaw wobec cyberbezpieczeństwa w biznesie w lipcu i sierpniu 2017 roku.
Globalna ankieta skierowana do osób odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji w kwestiach informatycznych, które mają w firmach także wpływ na bezpieczeństwo informatyczne, objęła 1801 anonimowych respondentów z 15 krajów (Stany Zjednoczone, Kanada, Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Hiszpania, Włochy, RPA, Polska, Korea, Australia, Singapur, Indie, Hong Kong i Indonezja) oraz z Bliskiego Wschodu. Respondenci internetowej ankiety nie znali celu ani sponsora badania.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
WARUNKI DOKONYWANIA ZAKUPÓW
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY TOWARU I ZA JEGO ZGODNOŚĆ
REKLAMACJE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Firma Business Booster Marzena Narewska zwana dalej Administratorem prowadzi sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego firegate.pl
Administrator dba o prawo klientów do prywatności, przywiązując szczególną wagę do ochrony ich danych osobowych. Jest to możliwe dzięki odpowiednim rozwiązaniom systemowym zapobiegającym wszelkiej ingerencji osób trzecich w prywatność użytkowników serwisu. Przeglądając ofertę sklepu prowadzoną przez Administratora, szukając informacji bądź zamawiając towar na firegate.pl, jednocześnie akceptujesz zasady zawarte w Polityce Prywatności znajdującej się na niniejszej stronie. Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Polityce Prywatności. Wprowadzenie zmian nie wpływa jednak na zasadę: nie sprzedajemy i nie udostępniamy osobom trzecim danych personalnych czy adresowych klientów/użytkowników w zakresie niezwiązanym z realizacją naszych usług.
Dane osobowe
Rejestracja w sklepie prowadzonym przez Administratora jest konieczna do dokonania zakupów. Dane osobowe, które należy podać podczas rejestracji oraz przy finalizacji zamówienia, to między innymi: imię i nazwisko, login i hasło, adres, nip, nr telefonu i są one niezbędne do składania zamówień w sklepie prowadzonym przez Administratora. Zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – dalej „RODO”, przekazane dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji dokonanych w sklepie zakupów. Przez przetwarzanie danych osobowych, rozumiemy między innymi wystawienie listu przewozowego, wystawienie faktury za towar, kontakt w celu realizacji zamówienia. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów marketingowych jest całkowicie dobrowolne. Każdy użytkownik ma prawo do wglądu oraz poprawiania swoich danych. Jest to możliwe poprzez kontakt z operatorem sklepu lub bezpośrednio na stronie sklepu internetowego przez formularz edycji danych użytkownika. Użytkownikom przysługuje również prawo do wycofania wyrażonych wcześniej zgód, a także do zgłoszenia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych do organu nadzoru.
Usunięcie konta użytkownika
Każdy użytkownik, może skorzystać z możliwości usunięcia konta w dowolnie wybranym czasie. Zostanie ono skasowane niezwłocznie bądź po zrealizowaniu przypisanych mu zamówień. Usunięte zostaną wszystkie dane wraz z adresem e-mail znajdującym się w bazie danych, z wyłączeniem danych niezbędnych do wykonywania realizacji umowy oraz pochodzących z niej roszczeń. Dane te nie będą jednak przechowywane dłużej niż jest to uzasadnione interesem Administratora. Nie ma możliwości odtworzenia usuniętego konta.
Bezpieczeństwo danych
Sklep internetowy prowadzony przez Administratora zbudowany jest w oparciu o najnowocześniejsze oprogramowanie oraz sprzęt wzorem najlepszych światowych rozwiązań. Zabezpiecza to przed przeniknięciem zawartych na naszych stronach danych do osób trzecich. Sklep do komunikacji z klientem stosuje szyfrowane połączenie SSL.
Jakie dane o Tobie zbieramy?
W celu dokonania zakupu w naszym sklepie niezbędna jest rejestracja. W jej trakcie zapytamy Cię o Twój adres e-mail przeznaczony do korzystania z naszej witryny, hasło, oraz dane osobowe. Przed dokonaniem transakcji zakupu towaru w sklepie internetowym prowadzonym przez Business Booster Marzena Narewska, zostaniesz zapytany o imię, nazwisko, adres prowadzenia działaności, numer telefonu.
Dane zbierane automatycznie
Podczas wizyty Klienta na stronie Firegate.pl, automatycznie zapisywany jest numer IP komputera, z którego wykonane jest połączenie ze sklepem.
W jaki sposób wykorzystujemy Twoje dane?
Dane zebrane o Kliencie nie są sprzedawane podmiotom trzecim. Dane uzyskane podczas transakcji zakupu są wykorzystane w celu realizacji transakcji, w tym pobrania należnej kwoty oraz wysyłki towaru. W celu obciążenia karty kredytowej, dane Klienta mogą być przekazane firmie obsługującej transakcje płatnicze, a firmie przewozowej w celu dostarczenia przesyłki. Jeżeli Klient wyraził zgodę na otrzymywanie naszego Newsletter’a, dane zostaną wykorzystane do wysłania go danej osobie. Automatyczne zbieranie danych (IP komputera) może posłużyć do analizy zachowań użytkowników sklepu, zbierania danych demograficznych o naszych użytkownikach lub do personalizacji zawartości naszych stron www. Powyższe dane zbierane są automatycznie. W przypadku kontroli organu nadzoru, dane Klienta mogą zostać udostępnione jego pracownikom zgodnie z regulacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych, w tym RODO. W sytuacji naruszenia Regulaminu sklepu, naruszenia prawa lub gdy będą wymagały tego przepisy prawa, możemy udostępnić dane Klienta organom wymiaru sprawiedliwości.
W jaki sposób będziemy się z Tobą kontaktować?
Jeśli dokonałeś zakupu towaru, możesz otrzymać od nas wiadomości e-mail lub SMS dotyczące stanu realizacji zamówienia. Możliwy jest również kontakt telefoniczny.
Zmiany naszej polityki prywatności
Administrator zastrzegają sobie prawo zmiany niniejszej Polityki Prywatności poprzez publikację nowej Polityki Prywatności na tej stronie
Wykorzystanie ciasteczek (ang. cookies)
Strona internetowa firegate.pl używa plików „cookies”. Brak zmiany po stronie Klienta ustawień przeglądarki jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na ich użycie.
Instalacja plików „cookies” jest konieczna do prawidłowego świadczenia usług na stronie internetowej. W plikach „cookies" znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej, w szczególności tych wymagających autoryzacji.
W ramach strony internetowej stosowane są rodzaje:
„Cookies” „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy do czasu wylogowania (opuszczenia strony internetowej).
„Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
Użytkownik ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego komputera poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej przeglądarki. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Regulamin obowiązujący do 24.05.2018.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Sklep internetowy www.firegate.pl, dostępny pod adresem www.firegate.pl, prowadzony jest przez Business Booster Marzena Narewska, którego siedziba mieści się w 43-300 Bielsku-Białej, ul. Handlowa 7, NIP: 5471833630, EDG 64364 Prezydent Miasta Bielska-Białej, biuro@firegate.pl.
Treść strony www.firegate.pl należy traktować, jako zaproszenie do zawarcia umowy.
Przedstawienie na stronie www.firegate.pl obrazów produktów nie stanowi oferty sprzedaży w rozumieniu art. 543 kodeksu cywilnego.
WARUNKI DOKONYWANIA ZAKUPÓW
Sklep www.firegate.pl nie prowadzi sprzedaży detalicznej. Aby dokonać zakupu w sklepie firegate.pl podmiot musi prowadzić działaność gospodarczą. Przy rejestracji wymagane jest podanie numeru NIP firmy.
www.firegate.pl wystawia dokument sprzedaży w postaci faktury VAT.
Płatności za zamówiony towar powinna zostać zrealizowana za pomocą przelewu na konto.
Zamówienie należy opłacić do 3 dni roboczych od momentu potwierdzenia przyjęcia zamówienia.
Koszt dostawy jest stały bez względu na ilość oraz wielkość zamówionych towarów.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY TOWARU I ZA JEGO ZGODNOŚĆ
Towary oferowane w sklepie internetowym firegate.pl są objęte gwarancją producenta. W przypadku kiedy z towarem dostarczona jest oryginalna karta gwarancyjna, napraw gwarancyjnych dokonują autoryzowane punkty serwisowe w całym kraju. W niektórych przypadkach naprawy gwarancyjne realizowane są w autoryzowanych punktach serwisowych za okazaniem dowodu zakupu. Okres i warunki gwarancji oznaczone są w karcie gwarancyjnej oraz przy opisie danego towaru.
Gdy Klientem nie jest Konsument:
Sprzedawca nie odpowiada za działania i zaniechania osób trzecich, w tym dostawców poczty, usług internetowych itp.
odpowiedzialność Sprzedawcy ograniczona jest do wartości zamówienia;
odpowiedzialność Sprzedawcy obejmuje wyłącznie szkodę rzeczywistą;
odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru jest wyłączona (art. 558 i n Kodeksu Cywilnego);
REKLAMACJE
Wszelkie reklamacje dotyczące funkcjonowania firegate.pl oraz umów zawartych za jego pośrednictwem można przesyłać za pośrednictwem adresu formularza kontaktowego dostępnego na firegate.pl. Reklamacje mogą być również składane pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.
Reklamacje z tytułu rękojmi rozpatrywane będą w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Sprzedawcę.
Jeżeli podane w reklamacji z tytułu rękojmi dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji lub reklamacja wymaga przesłania reklamowanego towaru, Sprzedawca zwróci się do Klienta, składającego reklamację, o uzupełnienie we wskazanym zakresie. W takim przypadku 14 dniowy termin rozpatrzenia reklamacji biegnie od chwili jej uzupełnienia.
DANE OSOBOWE
Z zastrzeżeniem Regulaminu Administratorem danych, podanych przez Klienta w ramach rejestracji lub składania Zamówienia, jest Sprzedawca.
Dane przetwarzane będą w celu realizacji umowy sprzedaży na odległość, wypełnienia innych prawnie usprawiedliwionych celów administratorów lub odbiorców danych oraz celach, na które Klient wyrazi zgodę.
Klient ma prawo dostępu do treści danych oraz do ich poprawiania. Podanie danych odbywa się na zasadzie dobrowolności.
Firegate.pl dba o bezpieczeństwo danych osobowych Klientów, dlatego wszędzie tam, gdzie wymagane jest podawanie danych osobowych połączenie między Klientem, a serwerem jest szyfrowane. Dzięki temu Klienci nie muszą się martwić, że dane przesyłane z lub do serwera zostaną przez kogoś podejrzane, przechwycone i wykorzystane.
ZMIANA, POPRAWIANIE, USUWANIE DANYCH OSOBOWYCH
Dostęp, zmiana, poprawianie danych osobowych może być dokonywane w dowolnym czasie poprzez Konto Klienta po uprzedniej rejestracji i zalogowaniu.
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.) firegate.pl zapewnia Klientom swobodny dostęp do danych osobowych, ich zmianę, poprawianie oraz usuwanie.
UDOSTĘPNIENIE DANYCH
Dane podlegają udostępnieniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie w granicach prawnie dozwolonych.
Sprzedawca może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez firegate.pl upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania.
Sprzedawca może udostępnić dane osobowe Klientów podmiotowi przejmującemu prawa i obowiązki Sprzedawcy w ramach firegate.pl. W takim przypadku Klienci zostaną poinformowani o nowym administratorze ich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
INFORMACJE W FORMULARZACH
www.firegate.pl zbiera informacje podane dobrowolnie przez Klienta.
www.firegate.pl może zapisać automatycznie informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
Dane w formularzu nie są udostępniane podmiotom trzecim inaczej, niż za zgodą Klienta, chyba że poniżej określono inaczej.
Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi Rejestracji lub Zamówienia.
INFORMACJA O PLIKACH COOKIES
www.firegate.pl korzysta z plików cookies.
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta i przeznaczone są do korzystania ze strony internetowej www.firegate.pl.
Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Klienta pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator www.firegate.pl.
Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci www.firegate.pl korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
utrzymania sesji Klienta (po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie www.firegate.pl ponownie wpisywać loginu i hasła;
określania profilu Klienta w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.
W ramach www.firegate.pl stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne" (session cookies) oraz „stałe" (persistent cookies). Cookies „sesyjne" są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe" pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Klienta.
Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Klienta. Klienci mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych www.firegate.pl.
Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Klienta i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z www.firegate.pl reklamodawców oraz partnerów.
Pliki cookies mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki Klient korzysta z firegate.pl. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji Klienta lub czasie pozostawania na danej stronie.
W zakresie informacji o preferencjach Klienta gromadzonych przez sieć reklamową Google Klient może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/.
POLITYKA PRYWATNOŚCI I COOKIES
Polityka prywatności i cookies dotyczy przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – Businesss Booster Marzena Narewska i stosowania cookies w ramach www.firegate.pl.
www.firegate.pl realizuje funkcje pozyskiwania informacji o Klientach i ich zachowaniu w następujący sposób:
poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje.
poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych pliki cookies (tzw. "ciasteczka:).
poprzez gromadzenie logów serwera www przez operatora hostingowego www.firegate.pl.
ZARZĄDZANIE PLIKAMI COOKIES - JAK W PRAKTYCE WYRAŻAĆ I COFAĆ ZGODĘ
Jeśli Klient nie chce korzystać z plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji Klienta może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie z www.firegate.pl
LOGI SERWERA
Informacje o niektórych zachowaniach Klientów podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania www.firegate.pl oraz w celu zapewnienia sprawnej obsługi świadczonych usług.
Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
czas nadejścia zlecenia lub zapytania,
czas wysłania odpowiedzi,
nazwę stacji klienta - identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez Klienta (referer link) - w przypadku gdy przejście do www.firegate.pl nastąpiło przez odnośnik,
informacje o przeglądarce Klienta,
informacje o adresie IP.
Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.